Ciasto i Farsz – debiut nowego konceptu na polskim rynku gastronomicznym

Ciasto i Farsz to nowy koncept gastronomiczny stworzony, jak podkreślają przedstawiciele sieci, z pasji i doświadczenia. O pomyśle na biznes i planach ekspansji nowej marki rozmawiamy z Marcinem Gryżenia – dyrektorem ds. rozwoju sieci i Tomaszem Czechowskim – pomysłodawcą, współwłaścicielem sieci Ciasto i Farsz.

Ciasto i Farsz to nowy koncept na polskim rynku gastronomicznym. Jak powstała ta marka?

Tomasz Czechowski: Pomysł na ten projekt zrodził się z połączenia dwóch idei – naszego doświadczenia gastronomicznego oraz pasji do jedzenia i tradycyjnych polskich pierogów, z których słyniemy na całym świecie.

Marcin Gryżenia, Tomasz Czechowski
Marcin Gryżenia, Tomasz Czechowski

Marcin Gryżenia: Obaj mamy spore doświadczenie w branży gastronomicznej. Tomek zaczynał od produkcji piw kraftowych kilka lat temu. Ja pracuję w gastronomii od ponad 20 lat. Zaczynałem od własnego biznesu, a ostatnie lata spędziłem w największych polskich sieciach (AmRest, Wrocławska Akademia Kulinarna czy Gastromall). Praca w tych miejscach pozwoliła mi na kontakt ze wspaniałymi ludźmi, których do dziś uważam za mentorów: Henry McGovern, założyciel AmRest, którego wytrwałość inspirowała do działania, Wojciech Jankiewicz, twórca WAK i wizjoner, doskonale odpowiadający na potrzeby gości oraz Piotr Niemiec i jego tytaniczna praca, która doprowadziła Gastromall do miejsca, w którym teraz jest… We wszystkich moich wyzwaniach zawodowych wspierała mnie rodzina – żona, która nauczyła mnie kultury feedbacku oraz córka, dzięki której z pokorą myślę o przyszłości w kontekście ekologii. Mnogość i różnorodność doświadczeń jest ogromnym atutem przy budowaniu nowego konceptu. Po tak wielu latach pracy w gastronomii, mamy wyczucie rynku i pewność, że kierunek, który obraliśmy jest dobry.

TC: Ponadto jesteśmy teamem, który się uzupełnia. Otaczamy się najlepszymi ekspertami z rynku, słuchamy współpracowników i gości, nieustannie obserwujemy konkurencję, śledzimy trendy. Ciasto i Farsz to zespół pasjonatów, których łączy wspólna pasja do dobrego jedzenia. Wrocław jest kolebką wielu znanych sieci restauracyjnych (AmRest, Etno Cafe, Pasibus, WAK, przyp. red.), więc przyszedł czas i na nasz koncept, który z pewnością zostanie dobrze przyjęty. Polacy uwielbiają dobrą, tradycyjną, polską kuchnię i, co najważniejsze, kochają pierogi.

Jaką ofertę proponuje Ciasto i Farsz? Będzie to tradycyjny comfort food czy raczej wariacje pierogowe?

TC: Każdy, kto lubi dobrze zjeść, znajdzie u nas coś dla siebie. Oferujemy zarówno pierogi tradycyjne, ruskie, z mięsem, na słodko, ale i pierogi dla wegan czy wegetarian.

MG: Ciasto i Farsz to koncept-manufaktura, który pokaże, że pierogi nie są już passe. Poza tradycyjnymi babcinymi pierogami tworzymy też własne receptury. Dbamy o najdrobniejsze szczegóły, dlatego bazujemy na lokalnych smakach i sezonowości. Podkreśla to rzemieślniczy charakter naszej marki. Proponujemy wysokiej jakości produkt w przystępnej cenie. Chcemy być dostępni dla wszystkich.

TC: Warto wspomnieć też o naszym podejściu do opakowań. Postawiliśmy na ekologiczne rozwiązania, ponieważ chcemy minimalizować nasz wpływ na środowisko.

Jakich powierzchni i warunków lokalowych wymaga Wasza sieć?

MG: Możemy być ciekawym uzupełnieniem każdej strefy gastronomicznej w centrum handlowym, ale nie ograniczamy się jedynie do galerii. Jesteśmy obecni w kilku różnych lokalizacjach – od streetowych, przez osiedla po biurowce. Nie boimy się żadnej konkurencji, ponieważ pieróg wraca na salony i to hucznie!

TC: Proponujemy bardzo wysokiej jakości produkt w odpowiedniej oprawie. Nasze lokale mają skandynawski wystrój, są jasne, przejrzyste, elegancko zaaranżowane. Staramy się, by były spójne architektonicznie, w czym pomaga nam biuro projektowe Cudo Grupa Projektowa.

MG: Starannie dobieramy lokalizacje, choć jesteśmy w stanie dopasować się do wielu formatów. Najmniejszy nasz lokal ma 30 mkw., największy ponad 100 mkw. W food courtach potrzebujemy 40-60 mkw. Nie ograniczamy się też co do wielkości miast. Uważamy, że pierogi przyjmą się wszędzie – i w małych, i dużych miastach, w galeriach i nie tylko. Udowodnimy, że niskokosztowy koncept, ale z dobrym produktem, ma szansę bytu.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Więcej o nowej sieci Ciasto i Farsz można przeczytać w najnowszym wydaniu Shopping Center Forum Magazine. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.