Grupa LPP: rosnące przychody i zysk

W IV kalendarzowym kwartale 2019 roku liczonym od października do grudnia, Grupa LPP, osiągnęła 2,747 mld zł przychodów i 483 mln zł zysku operacyjnego – wynika z szacunkowych danych podanych przez spółkę.

Oznacza to, że przychody Grupy LPP wzrosły o 16 proc. w ujęciu rocznym, a EBIT wzrósł o 11 proc. Zysk brutto na sprzedaży LPP wyniósł w badanym okresie 1,61 mld zł (wzrost o 13 proc. rok do roku), a koszty operacyjne sięgnęły 1,067 mld zł (wzrost o 16 proc.).

LPP podała dodatkowo, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych like for like (w walutach lokalnych) wzrosły w tym okresie o 2,1 proc. Powierzchnia handlowa na koniec 2019 roku wyniosła 1.246,9 tys. mkw., co oznacza wzrost o 14 proc. w ujęciu rocznym.

LPP poprawia wyniki w stosunku do 2018 roku

Grupa podała w komunikacie, że narastająco po 12 miesiącach przychody wyniosły 9,137 mld zł i były o 14 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Zysk operacyjny w tym okresie wyniósł 876 mln zł, co oznacza 16 proc. wzrost rok do roku. Zysk brutto na sprzedaży LPP wyniósł 4,88 mld zł (wzrost o 11 proc.). Koszty operacyjne wyniosły 3,894 mld zł (zwyżka o 10 proc.).

Szacunki dotyczą kalendarzowego czwartego kwartału 2019 r. Tymczasem czwarty kwartał 2019 roku w grupie LPP jest wydłużony o jeden miesiąc w związku ze zmianą przez spółkę roku obrotowego i obejmuje okres od początku października 2019 roku do końca stycznia 2020 roku. Wstępne szacunkowe wyniki za IV kwartał roku obrotowego 2019/20 spółka zamierza podać na 3 lutego.

Międzynarodowa działalność LPP

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw.

Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 200 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.