[WYWIAD] Starbucks widzi potencjał na 150 lokalizacji w Polsce

Starbucks zdobył sympatię nie tylko dzięki rozbudowanej ofercie kawy i możliwości jej personalizowania, ale też dzięki szerokiej dostępności. Sieć sukcesywnie się rozwija i otwiera w kolejnych lokalizacjach. O dalszych planach rozwoju marki rozmawiamy z Mateuszem Sieleckim, który niedawno objął funkcję Prezydenta Starbucks CE.

Firma AmRest jest Partnerem merytorycznym SCF Exhibition&Awards 2020. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy w historii będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

Od października jest Pan odpowiedzialny za markę Starbucks w Europie Centralnej jednakże ze spółką AmRest związany jest Pan od wielu lat…

Mateusz Sielecki: Tak, w AmRest pracuję już ponad 14 lat. Przed dołączeniem do Starbucks zajmowałem się Relacjami Inwestorskimi i pełniłem funkcję Dyrektora do Spraw Fuzji i Przejęć. Pracę dla marki Starbucks rozpocząłem w 2012 roku i ostatnio odpowiadałem za Polskę, a wcześniej za Region Bałkany. Obecnie na nowym stanowisku odpowiadam za zarządzanie kawiarniami Starbucks należącymi do spółki AmRest w Europie – obecnie to 8 rynków.

Czy mógłby Pan opowiedzieć więcej o wyzwaniach dla marki na polskim rynku?

MS: Przede wszystkich chcemy utrzymać mocną pozycję sieci naszych kawiarni. Według badania Cafe Monitor przeprowadzonego w 2019 Starbucks był najczęściej wybieraną kawiarnią sieciową w Polsce. To duże wyróżnienie dla marki, ale także zobowiązanie do tego, by konsekwentnie dostarczać wyjątkowe doświadczenie gościom kawiarni zgodnie z naszą misją: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce. Aby spełnić tą obietnicę stale wspieramy rozwój  naszych partnerów. Inspirowanie i rozwijanie ludzi to nasz priorytet.

A jak ocenia Pan polski rynek? Czy jest na nim jeszcze miejsce na wzrost, otwieranie nowych lokalizacji?

MS: Polska to bardzo prężny rynek, który ciągle się rozwija i z roku na rok staje się coraz bardziej atrakcyjny. Ma to związek z poprawiającą się sytuacją finansową Polaków, która przekłada się na ich zmianę stylu życia i podejścia do czasu wolnego. Są oni coraz bardziej aktywni i skłonni do eksperymentowania ze smakami oraz wydawania pieniędzy na przyjemności. Starbucks oferuje swoim gościom nieskończenie wiele możliwości przygotowywania kawy. W 2018 roku, z myślą o polskich konsumentach, wprowadziliśmy na rynek alternatywę dla tradycyjnej bazy  kawy, mocnej i intensywnej mieszanki Espresso Roast – delikatniejszą i słodszą w smaku Blonde Roast. Jest to idealna propozycja dla osób, które preferują subtelny, bardziej kremowy smak kawy. W kontekście otwarć – każdego roku Starbucks uruchamia w Polsce około 5 nowych kawiarni – w sumie mamy ich już ponad 70 w 10 polskich miastach. W okresie wakacyjnym funkcjonują również kawiarnie sezonowe (np. na plaży w Sopocie). Rynek jest wymagający, aczkolwiek Starbucks widzi potencjał na 150 lokalizacji w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.