Mallson: mniejsze polskie miasta rosną w siłę

Mniejsze polskie miasta stają się coraz bardziej atrakcyjne dla inwestorów. W ośrodkach, w których do tej pory brakowało galerii handlowych, zaczynają pojawiać się nowoczesne obiekty. Projekty te dostarczają nowych funkcji, jak rekreacyjna czy kulturalna, oraz przyczyniają się do zagospodarowania niewykorzystanych wcześniej przestrzeni, czyniąc je integralną częścią miast. Bogata oferta galerii handlowych to duża wartość dodana dla mieszkańców, którzy wcześniej, aby zrobić zakupy w sklepach uznanych marek, musieli jechać do oddalonych dużych ośrodków miejskich.

– Na polskiej mapie nowoczesnych powierzchni handlowych w dalszym ciągu dominują duże miasta. Jednak na skutek wysokiego stopnia nasycenia największych ośrodków miejskich takimi powierzchniami, dużej konkurencji, a także rosnącej siły nabywczej Polaków inwestorzy zwrócili się w kierunku mniejszych rynków, szukając możliwości dalszego rozwoju – mówi Ewa Ściubidło, Wiceprezes Mallson Polska.

Zakupy, wypoczynek i rekreacja

Dobrym przykładem nowego trendu jest Galeria Wiślanka, pierwsza galeria handlowo-rozrywkowa w śląskich Żorach. W obiekcie poza możliwością dokonania zakupów klienci będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej oraz wielosalowego kina Helios, które będzie pierwszym multipleksem w mieście. Wiślanka zostanie podzielona na dwie strefy: na parterze znajdą się restauracje i sklepy, a na piętrze umiejscowiona zostanie strefa wypoczynkowo-rekreacyjna. Galeria Wiślanka powstaje w wygodnej dla mieszkańców lokalizacji, dobrze skomunikowanej z resztą miasta. Obok obiektu znajdzie się parking na około 600 miejsc, a w bezpośrednim sąsiedztwie Galerii przystanek komunikacji miejskiej, która w Żorach jest bezpłatna.

Specjalna strefa ekonomiczna

– Żory to atrakcyjne miasto, na terenie którego i w bliskim jego sąsiedztwie zdecydowała się zainwestować Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Potencjał tego regionu jest wysoko oceniany: katowicka strefa to numer jeden w Europie i numer dwa na świecie według rankingu FDI „Business Financial Times” 2019. Do chwili obecnej ponad 390 przedsiębiorstw zainwestowało w niej około 36 mld zł, tworząc 80 tys. miejsc pracy. To bezpośrednio wpływa na potencjał zakupowy mieszkańców regionu – podkreśla Ewa Ściubidło.

W Żorach mieszka ponad 62 tys. ludzi, z czego 70 proc. to osoby w wieku produkcyjnym i aktywne zawodowo, co plasuje miasto w polskiej czołówce. W odległości 15 km od centrum Żor mieszka 300 tys. osób, a do 30 minut może dojechać ponad 750 tys. potencjalnych klientów. To duży potencjał, który dostrzegł inwestor Galerii Wiślanka, a także sieci handlowe, które potwierdziły chęć uruchomienia swoich sklepów w obiekcie Na 8 miesięcy przed otwarciem galerii około 90 proc. dostępnej powierzchni handlowej jest już wynajęte – zaznacza Ewa Ściubidło.

Znane marki w ofercie

W Wiślance swoje sklepy otworzą najbardziej znane marki, m.in.: Mohito, Reserved, House, CCC, popularny operator spożywczy Lidl, Rossmann, Orsay, Empik, Smyk, RTV Euro AGD, Home&You, Pepco, 4F, Quiosque, Greenpoint, Triumph czy Pizza Hut. W wielu przypadkach będą to pierwsze sklepy danych marek na terenie Żor.

Uatrakcyjnieniem dla mieszkańców są również wydarzenia i akcje marketingowe organizowane w centrach handlowych oraz na terenie przestrzeni miejskich, we współpracy z podmiotami działającymi na danym obszarze, w tym z samorządami. Galeria Wiślanka stanie się miejscem spotkań mieszkańców Żor: atrakcyjnym i bezpiecznym centrum z ofertą dla rodzin z dziećmi, dla młodzieży, a dzięki kawiarniom i restauracjom także dla biznesu.

– Polski rynek powierzchni handlowych ewoluuje. Rosnący potencjał biznesowy mniejszych miast przyciąga kapitał i determinuje dalszy wzrost. Zwiększa to atrakcyjność miast dla mieszkańców, którzy oprócz możliwości dokonania wygodnych zakupów zyskują także miejsca spotkań oferujące liczne dodatkowe funkcje, jak rozrywkowa czy kulturalna – podsumowuje Ewa Ściubidło.

Mallson Polska na SCF 2020 Exhibition & Awards

Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych jak również obsługę ich sprzedaży. Mallson Polska współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi inwestorami.

Firma ma w swoim portfolio łącznie 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni około 900 tys. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji ponad 60 centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.