LPP: bardziej korzystne warunki najmu na 10 proc. wynajmowanej powierzchni

LPP poinformowała, że po wypowiedzeniu umów na 30 proc. wynajmowanej powierzchni, zmieniła warunki na bardziej korzystne na 10 proc. wynajmowanej powierzchni. Grupa LPP planuje położyć nacisk na rozwój swoich mniejszych marek, czyli Sinsay, House i Cropp.

LPP zakłada też  że w roku obrotowym 2020/21 spadek przychodów będzie nie większy niż 30 proc. W planach jest także zwiększenie powierzchni sprzedaży o 8 proc.

LPP podała, że w 2020/21 roku chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce wobec 1,17 mld zł w 2019/20 r.

Wyzwania i szanse

Wśród wyzwań na ten rok grupa wymienia: nowy model zachowań klientów po COVID-19, możliwą drugą falę zachorowań, zmiany w gospodarce i zdolności zakupowej klientów, obniżenie czynszów za wynajem sklepów, sprzedaż towaru kolekcji Wiosna/Lato 2020, wysoki kurs walut USD i EUR, niski RUB, pozyskanie dofinansowania (PFR, banki).

Szans spółka upatruje w udanych kolekcjach wszystkich marek (korzystny wskaźnik ceny do jakości), dalszym rozwoju e-commerce na nowych rynkach, wykorzystaniu wdrożenia RFiD do szybkiego rozwoju e-commerce.

Celem grupy będzie zachowanie bezpiecznego bilansu i powrót do rozwoju po kryzysie.

Spółka podała, że wykorzystanie wsparcia państw (dofinansowanie wynagrodzeń) oraz podjęte działania dot. obniżenia pensji przełożą się na miesięczne oszczędności z tytułu kosztów personelu w wysokości 37 mln zł.

W roku obrotowym 2019/20 sprzedaż grupy LPP wzrosła o 13,1 proc. do 9,9 mld zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 52 proc. EBITDA wyniosła 1,9 mld zł.

Plany inwestycyjne

Inwestycje LPP dotyczą kilku obszarów i związane są z:

  • budową i modernizacją sklepów stacjonarnych (w Polsce i za granicą),
  • budową centrów dystrybucyjnych,
  • rozbudową i modernizacją siedzib
  • dotyczące e-commerce, IT.

„Łącznie na nasze inwestycje w 2020/21 roku planujemy przeznaczyć 400 mln PLN. Na inwestycje związane z siecią sprzedaży w 2020/21 roku zakładamy wydatek 300 mln PN. Na projekt związany z logistyką w bieżącym roku planujemy przeznaczyć kwotę 50 mln PLN. Wydatki te dotyczyć będą budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce (na terenie gminy Brześć Kujawski). Inwestycja o powierzchni 120 tys. mkw. dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom automatyzacyjnym pozwoli zwiększyć wydajność naszej logistyki, a po implementacji obniżyć koszty operacyjne. Na cały projekt inwestycyjny planujemy przeznaczyć łącznie 860 mln PLN. Natomiast na wydatki inwestycyjne związane z IT i e-commerce planujemy przeznaczyć 50 mln PLN” – czytamy w raporcie LPP.

Przedstawiciele LPP dodają, że spółka posiada pełną zdolność do finansowania realizowanych obecnie i zaplanowanych projektów inwestycyjnych z wykorzystaniem środków pochodzących z kapitałów własnych, kredytów bankowych oraz emisji obligacji. Inwestycje w rozbudowę sieci salonów sfinansowane zostaną z własnych środków, natomiast inwestycje w rozbudowę siedziby i centrum dystrybucyjnego z zaciągniętych kredytów inwestycyjnych oraz środków uzyskanych z emisji obligacji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.