[BADANIE] PRCH: średni footfall wzrósł do 73-79 proc. w stosunku do 2019

Dzienni poziom odwiedzalności w centrach handlowych w dniach 18-24 maja wyniósł od 73 proc. do 79 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – podała Polska Rada Centrów Handlowych. Oznacza to 10 proc. wzrost footfallu w stosunku do pierwszych dwóch tygodni po otwarciu rynku.

Najwyższą odwiedzalność na poziomie 79 proc. zanotowano w czwartek, natomiast najniższą we wtorek i sobotę (po 73 proc.). Duże i bardzo duże obiekty z badanej grupy notowały odwiedzalność średnio na poziomie 74 proc., w przypadku małych i średnich wskaźnik ten wyniósł 76 proc. Najwyższą średnią odwiedzalność odnotowano w regionach: Północnym (80 proc.), Centralnym (76 proc.), natomiast najniższą w regionie Wschodnim (70 proc.) i Południowo-Zachodnim (73 proc.).

– Cała branża czekała na dane dotyczące trzeciego tygodnia szerszego działania obiektów handlowych. Okres ten był szczególny ze względu na fakt, iż nastąpiło uwolnienie, w nowych warunkach, ważnej dla centrów handlowych, funkcji gastronomiczno-usługowej. Jak pokazują dzisiejsze dane, skorzystały na tym duże i bardzo obiekty, które przez ostatnie dwa tygodnie notowały niższe wskaźniki odwiedzin – podkreśla Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager, PRCH.

– Podtrzymujemy nasze stanowisko dotyczące konieczności przywrócenia niedziel handlowych, które pozwoliłby na rozłożenie ruchu klientów na poszczególne dni tygodnia oraz pozwoliłyby przynajmniej częściowo nadrobić straty, co pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w naszej branży, która szczególnie ucierpiała poprzez ograniczenie działalności na blisko dwa miesiące – dodaje Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

Dane zostały pozyskane od zarządców 81 centrów i parków handlowych w Polsce, których łączna powierzchnia najmu wynosi 3,18 mln m. kw., co stanowi reprezentację aż 25 proc. całości rynku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.