PARTNERZY PORTALU

Dzień Darmowej Dostawy: rodzima odpowiedź na Black Friday i Cyber Monday

W tym roku przedświąteczne zakupy w internecie nie będą opcją, lecz być może jedyną możliwością. Termin Dnia Darmowej Dostawy, czyli 10 grudnia, jest nieprzypadkowy. To ostatni bezpieczny czas robienia zakupów w internecie, jeżeli mają one dotrzeć do nabywcy przed świętami.

Dzień Darmowej Dostawy to cykliczne święto e-commerce. Biorą w nim udział zarówno małe rzemieślnicze sklepy, jak i duże sieciówki. W zeszłoroczną edycję zaangażowało się ponad 1200 sklepów i zanotowano łącznie 1 270 000 przekierowań ze strony akcji na strony sprzedawców. Na czym polega DDD? Klienci zainteresowani skorzystaniem z darmowej wysyłki, robiąc tego dnia zakupy w e-sklepach biorących udział w akcji, mogą wybrać dowolną formę wysyłki dostępną w danym sklepie, a opłata za dostawę nie zostanie naliczona. Celem akcji DDD jest promocja zakupów w Internecie.

Co ważne, sklepy nie mogą podwyższać cen produktów, aby zrekompensować sobie koszty dostawy. Taki zapis widnieje w regulaminie Dnia Darmowej Dostawy, którego przestrzeganie jest monitorowane przez organizatorów. Sklepy przyłapane na nieprzestrzeganiu zasad, są automatycznie wykluczane z akcji. Sprzedawcy mają możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł). Jednak wielu sprzedawców realizuje darmową wysyłkę zamówienia bez względu na jego wartość. Warto doprecyzować, że darmowa dostawa obowiązuje na terenie Polski.

Darmowa dostawa przyciąga klientów

Dzień Darmowej Dostawy to wydarzenie o przejrzystych regułach, cieszące się co roku dużym zainteresowaniem zarówno sklepów jak i klientów. Jest rodzimą odpowiedzią na takie zagraniczne komercyjne wydarzenia takie jak Black Friday i Cyber Monday.

– Z naszych wieloletnich obserwacji rynku e-commerce wynika, że darmowa dostawa, może być rozstrzygająca przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Gdy klienci finalizując zamówienie, szczególnie o małej wartości, dowiadują się, że za dostawę muszą dopłacić kilkanaście zł, porzucają swój koszyk, bo oferta przestaje być atrakcyjna. Zniesienie tej bariery sprawia, że sprzedawcy mogą zrealizować więcej transakcji, a klienci cieszyć się przystępnym cenowo zakupem – komentuje Krzysztof Bartnik, inicjator akcji DzienDarmowejDostawy.pl w Polsce. – Bezpłatna przesyłka to też bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów, którzy są bardziej otwarci na zakupowe eksperymenty, jeśli czują, że dostają coś ekstra. Tym bonusem jest tu właśnie bezkosztowa dostawa – dodaje.

Przesyłki gabarytowe za darmo

DDD może się okazać największą oszczędnością dla osób, które są zainteresowane kupnem dużych i ciężkich przedmiotów – mebli, dużego sprzętu RTV, akcesoriów ogrodniczych itp., których koszt dostawy może wynosić kilkadziesiąt złotych. A także dla tych, którzy chcą zrobić drobne zakupy w wielu różnych sklepach. Zsumowanie kosztów dostawy, pokaże, że trafili na prawdziwą okazję.

Listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy można znaleźć na stronie dziendarmowejdostawy.pl. E-sklepy zostały podzielone na 30 kategorii. Kupujący mogą skorzystać z wyszukiwarki sklepów i produktów. Zapisy firm chętnych do wzięcia udziału w akcji dopiero się zaczęły, a już na liście jest ich 300 i oferują ponad 400 tys. produktów. Wszystkie sklepy zostaną zweryfikowane pod kątem zgodności oferty z regulaminem DDD.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top