PARTNERZY PORTALU

[KOMENTARZ] Robert Stolarczyk, PromoTraffic: sporo e-sklepów, które zostały założone w pandemii, nie przetrwa próby czasu

Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce rośnie z roku na rok. W tym roku mowa już o ponad 40 tys. sklepów online – w samym 2020 przybyło około 9 tys. nowych sklepów, czyli mówimy o znacznym przyspieszeniu. Aby osiągnąć takie tempo wzrostu polski e-commerce potrzebował na to do tej pory zwykle 6-7 lat. Teraz osiągnął je w rok – pisze w swoim komentarzu Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic.

Wartość transakcji online szacuje się na ponad 60 mld zł, co oznacza wzrost 20 proc. rok do roku. Choć z najnowszego raportu IAB po dwóch kwartałach tego roku wynika, że pierwszy raz od bardzo dawna wydatki na reklamę w internecie zmalały rok do roku (dokładnie spadły o 4,5 proc. porównując pierwsze półrocze 2020 do analogicznego okresu 2019), to pewnie zmieni się to w końcówce roku. Druga połowa roku to bowiem czas żniw dla e-commerce, który mocno inwestuje także w reklamę online. Najnowsze raporty dotyczące Black Friday od kluczowych dostawców e-commerce, jak Shoper, potwierdzają rekordowe wzrosty wartości przychodów w sklepach. Inna sprawa, że już co trzeci polski internauta deklaruje, że obecnie częściej kupuje online. Kategorie, które w ciągu ostatnich miesięcy najmocniej urosły w sieci w Polsce to głównie odzież, obuwie, kosmetyki, elektronika użytkowa, produkty farmaceutyczne, wyposażenie domu, książki i audiobooki, akcesoria samochodowe i produkty dla dzieci.

Warto jednak mieć świadomość, że w 2021 sporo sklepów, które zostały założone na fali obostrzeń pandemicznych nie przetrwa próby czasu. Te sklepy, którym uda się dalej rozwijać będą budowały wartość polskiej e-gospodarki. Cały sektor handlu internetowego na pewno zyska na znaczeniu w kontekście całej gospodarki.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy