

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Centra handlowe w założeniu mają odpowiadać na potrzeby ich użytkowników. Co dzieje się, gdy potrzeby są dzisiaj inne? Na te pytania odpowiada Zofia Morbiato, ZPPHiU.
Rozbudowa Galerii Wołomin i towarzysząca jej modernizacja zostały zakończone zgodnie z założonym wcześniej planem. W styczniu, w powiększonej części Parku Handlowego, swoje salony otworzyły marki HalfPrice i Sinsay.
Już niebawem klienci San Parku Mysiadło będą mogli zaopatrzyć się w produkty marek sportowych m.in. Nike, Adidas, Puma czy Under Armour. Do grona obiektu dołączyła właśnie marka multibrandowej sieci Sports Direct.
Action kończy rok 2023 ze wzrostem sprzedaży o 27,8% do 11,3 mld euro. Sieć zanotowała zwiększenie sprzedaży like-for-like o 16,7%, głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach.
Sieć Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w tym roku otworzy lokal w katowickim Supersamie. Umowa dotycząca otwarcia nowego punktu sprzedaży została zawarta pomiędzy grupą Enata Bread, która zarządza marką oraz Globalworth Poland.
Pracujemy nad dostosowywaniem dużych obiektów do zmieniającego się rynku, co obejmuje modyfikacje, remonty, adaptacje i rearanżacje - mówi Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei.
Pod koniec stycznia do grona najemców Centrum Handlowego Auchan Wałbrzych dołączyła należąca do LPP marka Sinsay. Nowy najemca zajął strategiczne miejsce, bezpośrednio przy jednym z wejść do centrum.
Kaufland zdecydował, że od stycznia tego roku pensja kasjerów po podwyżkach wynosi od 4500 do 5500 zł brutto. Kaufland przeznaczy na ten cel niemal 110 mln zł. W ciągu ostatnich 5 lat pensja na stanowisku sprzedawca wzrosła o ponad 30%.
Badanie Deloitte pokazuje nieznaczną poprawę nastrojów Polaków w kwestii finansów osobistych. Chociaż powszechne poczucie bezpieczeństwa finansowego wzrosło, to ponad trzy czwarte ankietowanych przewiduje dalszy wzrost cen.
W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane PRCH pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż rok wcześniej odwiedzali centra handlowe, a największy ruch był w grudniu.
W przeprowadzonym przez firmę Colliers badaniu korzystanie z paczkomatów zadeklarowali niemal wszyscy respondenci (99%). Zauważalny jest też spadek dominacji pioniera tego rynku, firmy InPost, co świadczy o zwiększającej się konkurencji.
Przy obecnym zainteresowaniu inwestorów nieruchomościami handlowymi, koszty finansowania sprawiają, że projekty stają się mniej opłacalne - mówi Hugo Kollatay, Prokurent, P.A.NOVA