Netto modernizuje sieć. W planach ok. 10 nowych sklepów

Obecnie posiadamy 362 sklepy. Tylko w 2016 roku otworzyliśmy 8 placówek, a w tym planujemy podobna liczbę. Obecnie koncentrujemy się na poprawie standardu już istniejących sklepów – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager w sieci Netto.

Wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 20 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju, zamierza skoncentrować się przede wszystkim na modernizacji posiadanej sieci sprzedaży.

– Nasze dalekosiężne plany zakładają bardziej dynamiczny rozwój, jednak obecnie zgodnie z nową strategią sieci najważniejsze są już funkcjonujące placówki. Modernizujemy je i rozszerzamy asortyment. Ostatnio do wszystkich sklepów wprowadziliśmy m.in. poszerzoną ofertę Półki Zdrowia. Chodzi o 140 całkowicie nowych produktów – tłumaczy Mariola Skolimowska.

Aplikacja mobilna w planach

W ubiegłym roku Netto wprowadziło w swoich sklepach możliwość płacenia za zakupy za pomocą systemu Android Pay. Uruchomiony został także program lojalnościowy. Mariola Skolimowska zapowiada, że to nie koniec innowacji, które mają przyciągnąć klientów. 

– Mamy oczywiście w planach wprowadzenie aplikacji mobilnej, pracuje nad nią nasz zespół w Danii. Obserwujemy i analizujemy sprzedaż internetową, trendy, nowe technologie, fascynujące rozwiązania we wszystkich obszarach handlu. Jednak dla nas najważniejszym elementem misji sieci handlowej jest wsłuchiwanie się w potrzeby klienta i odpowiadanie na nie – mówi przedstawicielka sieci Netto.

Netto stawia na merchandasing

Jednym z najważniejszych narzędzi do realizacji tej strategii jest możliwość wyrażenia opinii na temat zakupów w elektronicznym badaniu Opinello.

– W sposób dosłowny nasi klienci mogą stworzyć swój sklep. Wszystkie zmiany, które wprowadzamy w naszych sklepach są odpowiedzią na potrzeby i opinie klientów. W ramach ankiety badamy również wskaźnik NPS – to z kolei narzędzie pozwalające na ocenę lojalności klientów. Oczywiście, klient definiuje swoje oczekiwania zderzając się z tym, co widzi w sklepie podczas zakupów: liczy się sposób ustawienia półek, koszy i regałów z produktami, wygodny dostęp do produktów, odpowiednie oświetlenie. Stąd właśnie decyzja o modernizacji naszych placówek i dostosowaniu ich do aktualnych potrzeb klientów – opowiada Mariola Skolimowska.