Arket ze sklepem internetowym w Polsce

Jesienią otwarte zostaną pierwsze w Londynie sklepy sieci Arket, która należy do Grupy H&M. Pierwszy sklep pojawi się przy Regent Street, kolejny przy Covent Garden. Marka uruchomi wówczas także sprzedaż online dla 18 krajów w Europie, w tym dla Polski.

Rozwój sieci sprzedaży swojej najnowszej marki Grupa H&M zapowiedziała w marcu br. Zgodnie z planami sklepy Arket zadebiutują wczesną jesienią. Grupa planuje rozwój sprzedaży także w Brukseli, Kopenhadze i w Monachium. W sumie w 18 krajach prowadzona będzie sprzedaż przez e-sklep.

Marka Arket oferuje odzież dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci, a także elementy wyposażenia wnętrz. Ma być pozycjonowana wyżej, niż wiodąca marka Grupy, czyli H&M. W nowopowstającej sieci dostępne będą także produkty innych marek. – Tam gdzie będzie to możliwe, przy sklepach Arket powstaną również kawiarnie oferujące zdrową żywność i napoje – zapowiada Karl-Johan Persson, prezes H&M.

H&M liderem Grupy

Flagową marką Grupy jest H&M. W kwietniu szwedzka marka odnotowała 7 proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku. Na koniec kwietnia posiadała łącznie 4474 sklepów. Rok temu było ich o prawie 450 mniej. W tym roku przybędzie łącznie ok. 430 kolejnych.

W bieżącym roku Grupa zamierza kontynuować ekspansję, zarówno offline jak i online. Ze sprzedażą stacjonarną zadebiutuje na 5 nowych rynkach (Kazachstan, Kolumbia, Islandia, Wietnam, Gruzja). Rozwój sprzedaży e-commerce rozpocznie w Turcji, Tajwanie, Hong kongu, Makao, Singapurze oraz Malezji.