KiK na SCF: 300 sklepów to półmetek, nowe lokalizacje poszukiwane

„Korzystnie, modnie, z pomysłem” – to claim marki KiK, ale i clou funkcjonowania sieci, która ma już w Polsce prawie 300 sklepów i planuje ich jeszcze otworzyć co najmniej drugie tyle. Tak ambitne plany ekspansyjne wymagają odpowiedniego, profesjonalnego podejścia. Jednym z jego przejawów jest udział w wydarzeniach branżowych.

Sieć sklepów KiK jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum. Przedstawicieli marki będzie można spotkać na stoisku 1.7.

Marka głośno komunikuje plany swojego rozwoju – lada moment zrealizuje, a nawet przekroczy założenia na 2019 rok, czyli otworzenie 300 sklepu KiK. Ekspansja sieci od kilku lat utrzymuje się na poziomie ok. 50-60 otwarć rocznie i zmierza w kierunku osiągnięcia liczby 650 sklepów w Polsce.

– Każda marka, która chce być nowoczesna, dynamiczna i elastyczna względem panujących trendów w swoim harmonogramie powinna znaleźć miejsce na udział w wydarzeniach branżowych. Jesteśmy skupieni na realizacji celów, ale nie działamy w próżni – cenimy właściwych partnerów biznesowych, a sami z roku na rok jesteśmy jeszcze bardziej atrakcyjnym najemcą. Średnio co tydzień otwieramy nowy sklep, dlatego chętnie wykorzystujemy możliwości spotkań, które mogą się przełożyć na owocne kooperacje – komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Przez siedem lat obecności na polskim rynku KiK wchodził na kolejne poziomy, chociażby otwierając sklepy wielkopowierzchniowe (mające powyżej 800 mkw.) lub proponując nowy koncept aranżacyjny sklepu (wprowadzony w czerwcu br.). Takie działania stanowią odpowiedź na aktualne trendy i rosnące wymagania klientów.

– Jak już wspominałem nie działamy w próżni. I tyczy się to także zmian, które dokonują się w branży, w świadomości klientów czy na świecie w ogóle. Chcemy umacniać naszą pozycję w branży i jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego wymiana poglądów, obserwacji czy rozmowy na temat panujących trendów stanowią dla nas wartość dodaną w Shopping Center Forum – podsumowuje dyrektor generalny KiK.

Poszukując miejsc na kolejne sklepy KiK, sieć kieruje się określonymi wymaganiami – powierzchnia co najmniej 650 mkw., komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwości atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych.

Z przedstawicielami marki KiK będzie można spotkać się na Shopping Center Forum na stoisku 1.7.

KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 500 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Włoch.