[WYWIAD], Grzegorz Filipczyk, Echo Investment: Galeria Libero to więcej niż miejsce zakupów

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Strategia komercjalizacji parku handlowego Silesiana zakłada stworzenie kompleksowej przestrzeni zakupowej, łączącej czołowe marki i usługi w jednym miejscu. Projekt realizuje Redkom Development.
Sieć Carrefour przejęła sklep od Biedronki, unowocześniła i urządziła zgodnie z najnowszą wizją kids-shopu przyszłości. Placówka mieści się w Smart Kids Planet w Warszawie.
Zakup towarów z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularny wśród konsumentów. Ponadto 83 proc. Polaków wskazuje, że korzysta z porównywarek cenowych przed dokonaniem zakupu.
Jula dołączyła do grona najemców Pasażu Górczewskiego na warszawskim Bemowie. Nowy sklep otworzył się dla klientów 27 marca i zajmuje 2 200 mkw. powierzchni najmu.
Smart Park Poland oficjalnie rozpoczął budowę parku handlowego w Namysłowie. W pierwszym etapie inwestycja obejmie 8 000 mkw. GLA. Otwarcie obiektu planowane jest na drugą połowę 2025 roku.
LCP Properties otworzył M Park Brzeziny. Projekt w Brzezinach to łącznie 6.000 m kw. GLA z 14 najemcami. Został on zakupiony w czerwcu 2024 od Genesis Property.
CH Auchan Wałbrzych rozszerza swoją ofertę handlową. Od 22 lutego klienci obiektu mogą robić zakupy w salonie marki Apart, która zajęła lokal o powierzchni ponad 116 mkw.
Karuzela Holding rusza z nowym programem wspierający lokalny biznes w postaci inicjatywy budowy wolnostojących pawilonów i stoisk dla lokalnych handlowców i producentów.
Galeria Młociny nieustannie dba o atrakcyjność oferty również dla najmłodszych. Bawialnia Piratki to miejsce stworzone z myślą o dzieciach i młodzieży. Znajduje się na poziomie +1, obok Action.
Sprzedaż netto grupy H&M w I kw. wzrosła o 3 procent do 55 333 mln SEK (53 669). Na dzień 28 lutego grupa miała 4213 (4338) sklepów, tj. łączna liczba sklepów zmniejszyła się o 125 sklepów.
Czy krótkoterminowy wynajem to przyszłość handlu stacjonarnego, czy tylko chwilowy trend? A może jest to najlepsze uzupełnienie które buduje rentowność jako nowe źródło marży?
Jak wynika z danych Cushman & Wakefield łączna podaż powierzchni w ramach centrów i parków handlowych wynosząca prawie 13,6 mln mkw. plasuje polski rynek na szóstym miejscu w Europie.