komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi

ZPPHiU apeluje o zamrożenie indeksacji czynszów w 2023 roku
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do właścicieli galerii handlowych o zamrożenie indeksacji czynszów w 2023 roku. Najemcy podkreślają, że pokrywają wszystkie koszty funkcjonowania obiektów – w tym także koszty zarządzania, czyli koszty pracy. Ponadto czynsze – choć płacone…

Polska ze światowym rekordem przecen w eCommerce
Ponad 76% produktów reklamowanych w polskim eCommerce zostało przecenionych tuż przed Świętami Bożego Narodzenia 2022 – wynika z danych DataFeedWatch. Według globalnego badania eCommerce przeprowadzonego przez DataFeedWatch na początku listopada 2022 r., Polska jest światowym liderem w liczbie produktów przecenionych oraz jednym z liderów…

[BADANIE] Większość prezentów pod choinkę do 100 złotych
Jak wynika z badania „Święta marzeń według Polaków” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, 34% spośród zapytanych Polaków może w tym roku przeznaczyć na świąteczny upominek dla bliskiej osoby do 100 zł, a 23% od 100 do 200 zł. Spośród 1317 respondentów badania serwisu Prezentmarzeń,…

W 2022 r. Gemini Park Tarnów zyskał nowych najemców
Nowy operator spożywczy, lider segmentu off-price czy autoryzowany sprzedawca produktów Apple. W 2022 roku Gemini Park Tarnów pozyskał wielu istotnych dla rozwoju i pozycji galerii najemców. Gemini Park Tarnów może zaliczyć mijający rok do niezwykle udanych leasingowo. Obiekt, największy…

LANCERTO zaprasza do współpracy partnerów B2B
LANCERTO rozbudowuje strategię rozwoju marki. Do tej pory sieć salonów rozwijana była wyłącznie w oparciu o salony własne. Teraz firma przedstawia propozycję współpracy w modelu franczyzowym dla podmiotów B2B. Przedstawiciele firmy przewidują rozwój sieci na poziomie nawet 50 proc. w ciągu dwóch…

Nowe stanowisko w strukturach Apsys Polska
Z początkiem grudnia Apsys Polska utworzył nowe stanowisko Dyrektora ds. rozwoju biznesu i ESG oficera. To wynik przeprowadzonego w ostatnich miesiącach procesu strategicznego, którego efektem było zdefiniowanie fundamentalnego celu firmy i opracowanie planów rozwoju w nadchodzących latach. Stanowisko objęła Magdalena Błądek, która z Apsys związana…

[WYWIAD] Robert Kuc, Zdrowa Krowa: chcemy współpracować z galeriami, które dbają o wizerunek
Koncept „Zdrowa Krowa Street Slow Food” powstał z myślą o galeriach. Pierwsze nasze podejście do galerii, do których byliśmy raczej sceptycznie nastawieni, miało miejsce w Galerii Libero w Katowicach. Po pandemii galerie zmieniły podejście do najemców, stały się bardziej elastyczne, rozumieją biznes gastronomiczny i potrzebują…

Pepco Group przyspiesza program ekspansji sieci sklepów
Celem Pepco Group jest co najmniej 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023, w wyniku czego na koniec roku sieć powinna liczyć przynajmniej 4500 sklepów. Głównym kierunkiem rozwoju sieci sklepów pozostaje rynek Europy Środkowo-Wschodniej Pepco Group, właściciel marek…

GFK: Nastroje konsumentów na niskim ale stabilnym poziomie
Pomimo utrzymującej się dwucyfrowej inflacji i wbrew pesymistycznym prognozom dla gospodarki nastroje wśród polskich konsumentów pozostają na stabilnym, choć wciąż niskim poziomie. Wyraźną poprawę wskaźników widać w Unii Europejskiej, gdzie barometr po raz pierwszy od wielu miesięcy mocno odbił w górę.…

[ANALIZA] Listopad z blisko 26 proc. wzrostem cen rok do roku
Według danych pozyskanych z blisko 41 tys. sklepów detalicznych, w listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8% niż rok temu, czyli nieco mniej niż miesiąc wcześniej, gdy zanotowano 26,1% rdr. Po raz kolejny podrożały wszystkie z dwunastu kategorii, a każda z nich…

[BADANIE] Czego pragną klienci sklepów
Opublikowano wyniki 10 edycji badania „OC&C Retail Proposition Index”. To doroczne, globalne badanie sprawdzające postrzeganie sieci handlowych. Uwzględnia opinię niemal 2,5 tys. konsumentów z całej Polski na temat kilkudziesięciu różnych sieci. OC&C Retail Proposition Index zrealizowaliśmy równolegle w 9…

Omnichannel: Polacy lubią kupować w ramach darmowej dostawy
14 grudnia 2022 r. odbędzie się już 13. edycja Dnia Darmowej Dostawy. Celem akcji jest popularyzacja zakupów w sieci i umożliwienie klientom tańszego zakupu świątecznych upominków. W tym roku DDD może również pomóc w zmniejszeniu skutków wysokiej inflacji. W Dniu Darmowej…