

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Strabag Real Estate kupił w Krakowie 8-hektarową działkę, na której jest dawna galeria handlowa Plaza. Po jej rozbiórce deweloper planuje budowę kompleksu budynków o charakterze wielkofunkcyjnym. – Pozyskaliśmy bardzo atrakcyjną lokalizację pod naszą pierwszą inwestycję w Krakowie. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego, planujemy…
Miniony rok upłynął warszawskiej Galerii Młociny na poszerzaniu oferty handlowo-gastronomicznej. Do centrum wprowadziło się 10 nowych najemców, którzy zajęli blisko 1200 mkw. Strefa food court wzbogaciła się o propozycje dań kuchni bliskowschodniej, azjatyckiej oraz tureckiej. Należące do EPP i Echo Investment centrum…
Newbridge odnowiło certyfikaty BREEAM In-Use dla dwóch największych centrów handlowych ze swojego portfolio – Nowych Czyżyn i Nowych Bielaw. Newbridge stawia na ekologię. Inwestor, w którego portfolio znaleźć można 6 obiektów handlowych w całej Polsce, przykłada coraz większą wagę do zrównoważonego rozwoju.…
Centra handlowe na stałe wpisane są w krajobraz dużych, a od niedawna także mniejszych miast. Ich działalność ma duży wpływ nie tylko na kształtowanie się lokalnych gospodarek, ale także przestrzeni społecznej. Znaczenia nabierają podmiejskie centra outletowe, które szczególnie w czasie pandemii wykazują tendencję wzrostową i odporność na kryzysy…
Sieć sushi barów KOKU Sushi powiększyła się o 13 nowych lokali, a jej obroty wzrosły o 46 proc. w porównaniu do 2020 i wyniosły ponad 60 mln zł. Dodatkowo pojawili się pierwsi multifranczyzobiorcy z miastami na wyłączność, a w Białymstoku rozpoczęto testowanie modelu kuchni centralnej.…
Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. już 700 sklepów…
Programy lojalnościowe idą z duchem czasu. Niegdyś kojarzyły się z papierowymi katalogami ze stacji paliw, teraz o wiele częściej mają postać wszechstronnych aplikacji. Jakie trendy przybiorą na sile w 2022 roku? Trudno przewidywać przyszłość, jednak analizując to, jak zmieniały się programy…
Pandemia przyspieszyła zmiany na rynku. W naszych obrotach dwukrotnie wzrósł udział e-commerce w stosunku do 2019 roku. I rzeczywiście, coraz więcej sprzedaży dzieje się w tym kanale, ale jednocześnie zauważam, że zatarcie między kanałami jest dużo mniejsze. Czyli klienci bardziej postrzegają nas, ale myślę,…
Międzynarodowy detalista planuje otwarcia dwóch nowych sklepów – w Łodzi i Wrocławiu, dzięki czemu do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce wzrośnie do co najmniej sześciu. Primark ogłosił plany związane z otwarciem dwóch nowych sklepów w Polsce. Dla detalisty jest to kolejny przełomowy…
Poznański Stary Browar w okresie przedświątecznych zakupów uruchomił kanał na TikTok – popularnej platformie społecznościowej dedykowanej krótkim formatom video. W ciągu miesiąca browarowe „tiktoki” osiągnęły zasięg ponad 1 miliona odsłon. Aktywność w aplikacji jest ważnym elementem strategii, mającej na celu…
Od wielu lat Zakopane jest zimową stolicą Polski. Co ciekawe, według badania portalu Triverna, niemal 6 na 10 Polaków deklaruje, że zimą najczęściej decyduje się na krajowy wyjazd, a ich celem zwykle są właśnie polskie góry – wybiera je co druga podróżująca osoba. Sieć…
Działania Grupy CCC mające na celu transformację firmy w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym, zostały poddane analizie w prestiżowym, międzynarodowym ratingu Circulytics. Ocenia on zaangażowanie i efektywność spółek w dążeniach do bardziej cyrkularnego modelu biznesowego, a jednocześnie wskazuje potrzeby i obszary do doskonalenia. Grupa CCC uzyskała…