komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Jak wynika z raportu Colliersa „Market Insights: Rynek handlowy w Polsce w Q3 2025”, w trzecim kwartale 2025 r. do użytku oddano 78 tys. mkw. w 7 nowych projektach, a 3 obiekty rozbudowano.
Jesień i początek zimy to od lat kluczowy moment dla branży e-commerce, jednak dane z 2024 roku pokazują, że ten sezon nabiera jeszcze większego znaczenia – zwłaszcza w handlu międzynarodowym.
Wg wstępnych danych za III kw. Grupa LPP odnotowała ponad 20% wzrost sprzedaży w walutach stałych – zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online. Przychody wzrosły o 23% r/r, a narastająco o 22%.
Galilu, neoperfumeria oferująca luksusowe, niszowe marki, otworzy w listopadzie swój pierwszy butik w Poznaniu. Sklep zajmie ponad 120 mkw. w Pasażu na poziomie +1 Starego Browaru.
W Parku Handlowym Rein Park, otwarto kolejny klub Xtreme Fitness Gyms. To miejsce, które łączy energię współczesnego treningu z duchem miasta, w którym sport od lat jest częścią lokalnej tożsamości.
Salon mody męskiej Sunset Suits w Galerii Leszno został relokowany. Marka przeniosła się do nowego lokalu w tym samym centrum handlowym, zwiększając powierzchnię do 200 mkw.
Grupa CCC w Q3 odnotowała najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld PLN), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7%. Powierzchnia handlowa wyniosła +21% rdr.
W pierwszych III kw. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 24,7 mld zł i były o 14,9% wyższe niż w analogicznym okresie 2024 r. Na koniec września 2025 r. sieć posiadała 2933 sklepy.
Sprzedano 36 parków handlowych Trei Real Estate za ok. 300 mln euro joint venture Ares Management i debiutującego w Polsce Slate Asset Management.
Pepco Group N.V. podpisało umowy kredytowe o wartości 770 mln euro oraz zwiększyło finansowanie. Spółka zależna PEU (FIN) plc zakończyła subskrypcję obligacji w ramach programu 2 mld zł.
Sklep Polskie Marki na Amazon.pl zyskał w ciągu pierwszego roku działalności ponad 200 rodzimych brandów. Łącznie na wirtualnych półkach klienci mają do wyboru już ponad 1,2 tys. krajowych marek.
PRCH opublikowało dane za wrzesień: obroty centrów handlowych wzrosły o 4,7%, a odwiedzalność o 2,8% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.