komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
[KOMENTARZ] Magdalena Frątczak, CBRE: branża handlowa w Polsce stanęła pod ścianą
Kolejne, już czwarte ograniczenie w możliwości funkcjonowania sklepów i punktów usługowych w galeriach handlowych na przestrzeni niespełna roku jest ogromnym ciosem dla całej branży. Minimalne wsparcie dla najemców w postaci abolicji czynszowych i absolutny brak pomocy dla właścicieli nieruchomości i pracowników tego…
PRCH ma nowego dyrektora zarządzającego
12 stycznia 2021 roku na stanowisko dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych powołano Krzysztofa Poznańskiego, menadżera z blisko trzydziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu firmami, operacjami i sprzedażą. Nowy dyrektor zarządzający od lat jest związany z branżą centrów handlowych. Odpowiadał między innymi za finalizację…
Mihiderka: Polska mierzy się z pandemią na koszt przedsiębiorców
Po prawie trzech miesiącach trwania w niepewności co do kształtu kolejnej tarczy – pomocy państwowej dla branży HoReCa, właśnie dowiadujemy się, że wpajane nam od dzieciństwa powiedzonko „umiesz liczyć, licz na siebie” ponownie okazało się być najlepszą wytyczną do funkcjonowania w naszym kraju – …
ZPPHiU: rozważamy pozwy wobec Skarbu Państwa
Przedstawiciele firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług rozważają pozwy wobec Skarbu Państwa. Kancelarie prawne współpracujące ze Związkiem oraz jego członkami rekomendują takie rozwiązanie jako ratunek dla branży, którą pogrąża decyzja o przedłużeniu lockdownu. – Nie rozumiemy na podstawie jakich…
PRCH: przedłużenie restrykcji zwiększy straty o kolejne miliardy złotych
Tylko w wyniku trzeciego, przedłużonego do końca stycznia, lockdownu branża centrów handlowych straci kolejne ponad 6 mld zł obrotów. Łączna strata wyniesie ponad 32 miliardy złotych. Branża centrów handlowych jest zaskoczona kolejnymi decyzjami rządu, ponieważ była i jest przygotowana…
[WYWIAD] Robert Ukraiński, SunLoox: sytuacja branży retail staje się dramatyczna
Tylko przywrócenie działalności wszystkich najemców, z branży modowej, usługowej, gastronomicznej, czy rozrywkowej może spowodować, że klienci znowu będą postrzegać centra handlowe jako miejsca atrakcyjne, w których jest dostępna szeroka oferta. Dopóki nic się nie zmieni, nie ma co liczyć na poprawę sytuacji wynajmujących i najemców. Niestety na kilka…
Exorigo-Upos ma nowego prezesa zarządu
Grzegorz Rogaliński został nowym prezesem Exorigo-Upos – firmy, która od 20 lat dostarcza rozwiązania IT dla branży retail. Grzegorz Rogaliński od początku swojej kariery związany jest z sektorem IT. Ponad 11 lat wspierał rozwój Oracle w Polsce, a od 2004 roku kierował…
Kaufland: e-zakupy dostępne w kolejnych miastach
Współpraca Kaufland i Everli jest regularnie rozwijana, co pozwala kolejnym klientom na dokonanie zakupów, które mogą zostać dostarczone pod same drzwi nawet w 3 godziny od złożenia zamówienia. Od wtorku 12 stycznia klienci sieci Kaufland w kolejnych 6 miastach mogą skorzystać z tej coraz popularniejszej…
Plantwear zyskuje dzięki zmianie nawyków zakupowych
Plantwear, notowany na NewConnect lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w IV kwartale 2020 r. osiągnął ponad 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2019 roku o ponad 16 proc. Narastająco, od stycznia do grudnia 2020 roku…
Dariusz Miłek, CCC: pandemia uwidoczniła kilka kluczowych trendów
Grupa CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła IV kwartał 2020 roku wzrostem sprzedaży o 2% rdr. Działalność Grupy znalazła się w tym okresie pod wpływem drugiej fali pandemii koronawirusa oraz kolejnej serii lockdownów na wielu rynkach. Ograniczeniom sprzedaży stacjonarnej towarzyszył…
Polska marka Dalia Lingerie podsumowuje działalność w czasie pandemii
Największym sukcesem marki Dalia Lingerie jest bez wątpienia zachowanie ciągłości sprzedaży i brak zwolnień pracowników. Po raz kolejny okazało się, że z dobrym zespołem, z którym związani jesteśmy od lat możemy wszystko. Cieszę się, że również marketingowo jesteśmy w dobrych rekach – mówi Sabina Mańka,…
Monnari: niższa odwiedzalność sklepów mocno odbiła się na wynikach
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w 2020 roku przez Grupę Monnari wyniosły ok. 205,3 mln zł. Były one tym samym niższe od przychodów osiągniętych w 2019 roku (278,2 mln zł) o 26,3 proc. Przychody w okresie 4 kwartału 2020 r. wynosiły 59,1 mln…