komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi

VIA Outlets: Wrocław Fashion Outlet z pierwszą w okolicy kawiarnią sieci Starbucks
6 listopada w należącym do Via Outlets Wrocław Fashion Outlet została otwarta kawiarnia Starbucks. To pierwszy punkt sieci w tej części Wrocławia i pierwszy w centrum outletowym w Polsce. Lokal stanowi doskonałe uzupełnienie oferty centrum

[WYWIAD] Sylwester Cacek, Sfinks Polska: Naszym celem jest podwojenie liczby restauracji
Gastronomia w wielu parkach handlowych jest nadal rzadkością. Dla nas obecność w parkach handlowych to przede wszystkim okazja, by zyskać nowe grono klientów - mówi Sylwester Cacek, Prezes Sfinks Polska.

[RAPORT] JLL & TREI: historycznie rekordowy rok dla parków handlowych
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56%) stanowiły parki handlowe.

EPP: FOODPORT w szczecińskim Galaxy wynajęty w 100%
Centrum handlowo-rozrywkowe Galaxy rozszerzyło swoją ofertę gastronomiczną. Do grona najemców należącego do EPP obiektu dołączyli India Wok oraz Burger King. Tym samym FOODPORT, czyli food hall został skomercjalizowany w 100%.

Nowy najemca w gorzowskim power center Acteeum i Equilis
Do grona najemców power center realizowanego przez Acteeum i Equilis w Gorzowie Wielkopolskim dołączyła Jula, która otworzy tu pierwszy i jedyny w mieście oraz całym regionie market o pow. 2300 mkw. Projekt będxie miał 25 tys mkw

UOKiK: Intermarche odda dostawcom niesłusznie pobrane rabaty
Prezes UOKiK zakwestionował działania Intermarche dotyczące ustalania zasad współpracy w trakcie jej trwania oraz uzyskiwania rabatów, pomimo niespełnienia warunków przewidzianych w umowie. Tomasz Chróstny zobowiązał do zwrotu niesłusznie pobranych rabatów.

Mariusz Kanabrocki, MVGM: świadectwa energetyczne w obiektach handlowych są kłopotliwe
Od blisko pół roku obowiązują nowe przepisy dotyczące zasad sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej. Praktyka rynkowa pokazała, że z komplikacjami mierzą się zwłaszcza właściciele budynków handlowych.

[RAPORT] PRCH: w pierwszej połowie 2023 rynek powiększył się o prawie 150 tys. mkw
Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów.

Marka LUSH otwiera drugi sklep w Polsce
Zaledwie dziewięć miesięcy od otwarcia pierwszego sklepu w Polsce, marka Lush zaprosi klientów do drugiej lokalizacji. Lush w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia powita klientów już 24 listopada.

Rituals Cosmetics otwiera kolejne sklepy
Marka Rituals Cosmetics, znana z oferowania wyjątkowych produktów do pielęgnacji ciała oraz do wnętrz, z dumą ogłasza otwarcie dwóch nowych sklepów w Polsce. Szczecin i Warszawa to miejsca, w których Klienci będą mieli dostęp do unikalnych produktów Rituals.

Centra handlowe Greenman Poland inwestują w udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Centrum handlowe Nowe Czyżyny z Krakowa zdobyło certyfikat „Miejsca przyjaznego rodzinom z dziećmi”, który przyznawany przez Gminę Miejską Krakowa. Obiekt znalazł się w gronie 51 miejsc, firm i instytucji w mieście, które zostały wyróżnione tym tytułem.

ESG: Grupa Schwarz redukuje zużycie tworzyw sztucznych o ponad 20%
Przedsiębiorstwa Grupy Schwarz, w tym Kaufland, od 5 lat konsekwentnie angażują się w strategię REset Plastic, stawiając na świadome wykorzystywanie tworzyw sztucznych i optymalizację opakowań produktów marek własnych.