komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Wojas: grudzień 2021 o 45,7 proc. lepszy niż rok temu
Wojas miał w grudniu 2021 roku 34,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rdr o 45,7 proc. Łącznie w okresie styczeń-grudzień przychody wyniosły 292,3 mln zł i były wyższe rdr o 19,6 proc. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 22,6…
Scenariusze przecen i bez „window shoppingu”: wyprzedaże z prespektywy Newbridge
W tysiącach sklepów w całej Polsce wystartowały zimowe wyprzedaże, jeden najgorętszych okresów dla handlu w centrach handlowych. Wyczekiwany przez konsumentów sezon obniżek czeka jednak sporo zmian, zapowiadają handlowcy. – Pandemia sprawiła, że wiele marek zmieniło podejście zarówno do samych wyprzedaży, jak…
Słodkości z rodzinnej cukierni, czyli Vita Cafe w Manufakturze
Dla wielu rozwijających się marek Manufaktura to idealne miejsce na ekspansję i dalszy rozwój. Wiedzą o tym doskonale założyciele rodzinnej kawiarni, Vita Cafe, którzy na pierwszą lokalizację poza Warszawą, wybrali właśnie ten łódzki kompleks. Vita Cafe to rodzinny koncept, który specjalizuje się nie tylko w sprzedaży…
Żabka: Innowacyjny miejski filtr oczyści powietrze ze smogu
Żabka w ramach partnerstwa ze startupami Oxygen City i Airly postawiła w centrum Poznania filtr, który oczyści ze smogu przeszło 9 000 000 m3 powietrza w ciągu miesiąca. Taka ilość powietrza pozwoliłaby wypełnić całą bryłę Stadionu Narodowego aż 9 razy. – Jako firma…
[WYWIAD] Maciej Wojas, Wojas: w roku 2021 niewielki wzrost sprzedaży w stosunku do 2019
Salony Wojas są w całej Polsce. Właściwie mało jest galerii handlowych, w których nas nie ma, a w których chcielibyśmy się pojawić. Na ten moment prowadzimy rozmowy z właścicielami jednej z galerii w Warszawie. Myślę, że w pierwszym kwartale 2022 roku otworzymy nasz salon – w rozmowie z SCF News |…
Dobre wyniki VRG w grudniu i w całym roku 2021
Skonsolidowane przychody VRG w grudniu 2021 roku wyniosły 173,8 mln zł, co oznacza wzrost o 32,6 proc. rdr – poinformowała spółka w komunikacie. Narastająco w 2021 roku przychody VRG wyniosły 1.070,6 mln zł i były wyższe rdr o 25,4 proc. Przychody ze sprzedaży…
Kolejne markety Leroy Merlin w Krakowie i Głogowie
W drugiej połowie 2022 roku, przy ulicy Karola Bunscha 19 w Krakowie, zostanie otwarty nowy sklep budowlano-dekoracyjny pod szyldem Leroy Merlin. Będzie to czwarty punkt sieci na mapie aglomeracji krakowskiej. W nowym markecie znajdzie zatrudnienie 140 pracowników, którzy będą doradzać i pomagać klientom w realizacji…
Luksusowa biżuteria TEILOR dla klientów Westfield Arkadia
W grudniu w Wesfield Arkadia otworzył się nowy salon biżuterii TEILOR. Jest to drugi salon w Polsce. Marka oferuje luksusową złotą biżuterię, której indywidualne projekty zachwycają designem i wysoką jakością wykonania. Dzięki otwarciu kolejnego salonu, w centrum handlowym Westfield Arkadia znajduje się…
Rekordowy IV kw. 2021 w Answear.com
Według wstępnych danych Answear.com wypracował 282 mln zł sprzedaży online w IV kw. 2021, co oznacza wzrost o 78 proc. rdr. Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln i wzrosła o 67 proc. w porównaniu do 2020 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 433…
[WYWIAD] Małgorzata Białek, Apsys: konieczne jest kreowanie niepowtarzalnych doświadczeń
Z miesiąca na miesiąc utrzymuje się tendencja wzrostowa. I mimo że jej dynamika nie jest duża, ewidentnie widzimy, że po zniesieniu lockdownów klienci zaczęli na nowo doceniać zalety zakupów stacjonarnych, a najemcy dostrzegać ich przewagę nad e-commerce – mówi Małgorzata Białek, Dyrektorka Regionalna w Apsys Polska.…
ZPPHiU: Nie ma konieczności zamykania galerii handlowych
Wobec rosnącej liczby zachorowań na Covid-19 rośnie również prawdopodobieństwo wprowadzenia przez rząd kolejnych obostrzeń dotyczących handlu. ZPPHiU apeluje o pozostawienie otwartych centrów handlowych z zachowaniem obecnych obostrzeń, szczególnie że ruch w galeriach jest niewielki. Nie są znane restrykcje jakie rząd planuje wprowadzić w ramach…
[KOMENTARZ] Magdalena Frątczak, CBRE: 2021 pod znakiem sieci spożywczych i polskich marek
Rynek powierzchni handlowych jest najbardziej dynamiczny i podatny na nastroje społeczne spośród nieruchomości komercyjnych. Pandemiczny eksperyment, z którym mieliśmy do czynienia w 2020 roku, nauczył inwestorów, najemców i zarządców bycia w ciągłej zmianie, dopasowywania się do nagłych lockdownów i idących za nimi zmian w zachowaniu konsumentów –…