komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Eobuwie.pl rozpoczyna sprzedaż stacjonarną w Czechach
Eobuwie już w lipcu otworzy swój pierwszy sklep stacjonarny w Pradze. Klienci poznają najnowszy koncept, który zaoferuje zarówno 50 tys. produktów od eobuwie.pl, jak i 30 tys. od Modivo – czyli wyselekcjonowaną odzież spod znaku premium. Na polskim rynku koncept sklepów stacjonarnych…
Napollo: rusza budowa nowego parku handlowego w Gorzowie Wielkopolskim
Firma Napollo realizuje inwestycję kolejnego parku handlowego typu convenience. Najnowszy N-Park pojawi się w liczącym ponad 125 tys. mieszkańców Gorzowie Wielkopolskim. Otwarcie zaplanowano na czwarty kwartał 2021 roku. Zaprojektowana powierzchnia najmu N-Parku to ok. 6,5 tys. mkw GLA,…
[KOMENTARZ] Anna Malcharek, Gemini Holding: centra handlowe dostają cios za ciosem
Rząd ogranicza jeszcze bardziej działalność w centrach handlowych. Rosną straty. Rząd wprowadził nie tylko czwarty lockdown w ciągu roku, ale także wersję 2.0 ostatnich ograniczeń i to w momencie, kiedy footfall był niższy niż rok temu. O wpływie tej decyzji na rynek mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający…
Tatuum rozwija sieć sklepów w nowym formacie
Polska marka modowa Tatuum rozwija sieć sprzedaży i prezentuje nowy format salonów. W marcu br. spółka KAN – właściciel sieci – oddał do użytku dwa nowe salony. Nowe sklepy Tatuum otwarto w centrach handlowych w Białymstoku i Skierniewicach. Oba działają w nowym formacie…
Uber Eats kontynuuje rozwój w Polsce
4 lata, 44 miasta, ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki. Z okazji czwartych urodzin Uber Eats podsumował kolejny rok w Polsce. Rok 2020 był rekordowy pod wieloma względami. Tylko w tym okresie Uber Eats zdecydował się uruchomić platformę w 18…
POLOmarket kontynuuje modernizację sklepów
Zgodnie z zapowiedziami, największa polska sieć supermarketów POLOmarket nie zwalnia tempa i planuje kolejne otwarcia nowych i zmodernizowanych obiektów. Z końcem marca br. otwarty został gruntownie przebudowany sklep w Rakoniewicach (woj. wielkopolskie). Zmodernizowany sklep w Rakoniewicach zyskał znacznie powiększoną salę sprzedaży (do 633 mkw.) oraz nowe…
[WYWIAD] Andrzej Kozak, Gleeds: renesans mniejszych obiektów handlowych
W Polsce, biorąc pod uwagę znaczną bazę centrów handlowych, pomimo pandemii, nie przewiduję ucieczki najemców od topowych galerii. Na pewno pozostaną, ale będą zmieniać formaty i powierzchnię lokali, aczkolwiek faktycznie pewne marki wycofują się. Natomiast retail parki przede wszystkim będą się rozwijały…
[WYWIAD] Anna Krajewska, Salad Story: interpretacja art.15ze w wielu przypadkach skończy się w sądzie
Wystarczy, żeby 10-20 proc. klientów nie wróciło do galerii w czasach po pandemii i lokale przy utrzymaniu czynszów zaczną być deficytowe. Art. 15ze wydłuża umowy na niepewne czasy, co buduje znaczne ryzyko dla kontynuacji biznesu. Warto też podkreślić, że sam art. 15ze jako nowy…
Ponad 200 sklepów Lidl działa w systemie 24- godzinnym
Lidl Polska decyduje się uruchomić ponad 200 sklepów w systemie 24-godzinnym. W ten sposób sieć przygotowuje się do obowiązujących od soboty, nowych wytycznych Covid-19 w tygodniu poprzedzającym Święta. Warto podkreślić także, iż większość sklepów sieci jest czynna przez wiele godzin, najczęściej od 6:00…
Zakończyło się postępowanie sanacyjne spółek z Grupy Piotr i Paweł
Sąd Okręgowy w Poznaniu wydał orzeczenie o oddaleniu zażaleń na postanowienie Sądu Rejonowego Poznań Stare-Miasto w Poznaniu o zatwierdzeniu układu ostatniej z trzech spółek z Grupy Piotr i Paweł: Piotr i Paweł SA. Tym samym pozytywnie zakończyło się ostatnie postępowanie sanacyjne spółek z Grupy Piotr…
Rząd wprowadza nowe obostrzenia w handlu
Od najbliższej soboty wprowadzamy nowe zasady bezpieczeństwa, które będą obowiązywały przez 2 tygodnie. Wielkopowierzchniowe sklepy meblowe i budowlane o powierzchni powyżej 2 tys. mkw. zostaną zamknięte. Zamknięte pozostaną także sklepy w galeriach handlowych na dotychczasowych warunkach – powiedział w czasie konferencji prasowej…
PRCH: gwałtowny wzrost ruchu w centrach handlowych po ogłoszeniu kolejnego lockdownu
W tygodniu między 15 i 21 marca średnia odwiedzalność centrów handlowych w dni handlowe wynosiła średnio 72 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Na dzień przed wprowadzeniem ogólnokrajowego lockdownu odwiedzalność galerii handlowych w piątek 19 marca była niższa tylko o 6 proc. w porównaniu do wyniku…