komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
[WYWIAD] Michał Najgrodzki, Capital Park: art.15ze powinien być jednorazowym rozwiązaniem
Już od dłuższego czasu sygnalizujemy, że w naszej ocenie strona rządowa w sposób niewystarczający odpowiada na nasze apele o systemową pomoc dla całej branży. Powstanie artykułu 15 ze., który jak do tej pory jest jedyną realną propozycją ze strony władz centralnych, było tak naprawdę rozwiązaniem przystosowanym…
Rynek apeluje w kwestii niedziel handlowych, ale rząd nie rozważa zmian
Branża centrów handlowych apeluje do władz o wyznaczenie nowych terminów niedziel handlowych, jak tylko sytuacja epidemiczna na to pozwoli. W wyniku tegorocznych lockdownów większość najemców nie mogła skorzystać z możliwości prowadzenia działalności w niedzielę 31 stycznia i nie będzie mogła jej prowadzić 28 marca br. Rząd nie rozważa…
Plac Unii z certyfikatem SGS dotyczącym bezpieczeństwa Covid-19
Plac Unii uzyskał certyfikat międzynarodowego laboratorium badawczego SGS, które we wszystkich budynkach A,B,C przeprowadziło audyt bezpieczeństwa i procedur związanych m.in. z Covid-19. Certyfikat SGS Disinfection Monitored Mark przyznawany jest wyłącznie obiektom spełniającym najwyższe standardy czystości. Audyt w warszawskim Placu Unii…
[KOMENTARZ] PwC: pandemia to doskonały moment na zbudowanie nowych nawyków konsumenckich
Koronawirus, lockdown, reżim sanitarny – to słowa kluczowe, które charakteryzują ostatni rok i znacząco wpłynęły na naszą rzeczywistość oraz zachowania zakupowe Polaków. Zmiany nadal trwają, ale dzięki badaniu przeprowadzonemu przez PwC możemy uchwycić pierwsze skutki oraz prognozy na przyszłość – pisze Izabela Wisłocka,…
Sfinks wprowadza nową markę
Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki i Chłopskie Jadło, wprowadził nową markę: Levant – hummus & falafel. Jej menu obejmuje 20 roślinnych oraz bezmięsnych dań inspirowanych kuchnią Bliskiego Wschodu. Levant jest kolejną wirtualną marką Sfinksa,…
Action otwiera swój pierwszy sklep w województwie pomorskim
25 marca 2021 roku sieć dyskontów niespożywczych Action otworzyła sklep w parku handlowym przy ul. Przywidzkiej 7 w Gdańsku. To pierwsza lokalizacja holenderskiej marki w województwie pomorskim i jednocześnie pierwszy market w Polsce, w którym firma zainstalowała kasy samoobsługowe. Na odwiedzających Action czeka ponad 6000…
Kolejna drogeria Hebe w Lublinie
Hebe kontynuuje ekspansję sieci w Polsce. 27 marca nastąpi otwarcie najnowszego sklepu Hebe, zlokalizowanego w centrum handlowym przy ul. Diamentowej 29 w Lublinie. Jest to już czwarta drogeria Hebe zlokalizowana w tym mieście. Pomimo wprowadzania przez rząd kolejnych obostrzeń w związku z pandemią, drogerie…
[WYWIAD] Maciej Chmielewski, Colliers: trwa walka o czas dostawy i jej jakość
Polskie marki są bardzo dobrze przygotowane do działania w modelu omnichannel. Szybko dostrzegły szanse na rozwój na tym polu i tworzą odpowiednią technologię, przygotowują logistykę, pracują nad wyposażeniem magazynów, inwestują w automatykę. To wszystko już się dzieje – mówi w rozmowie z Retailnet Maciej Chmielewski, senior…
[WYWIAD] Edyta Ziajowska, Edenred: dbanie o pracowników może znacząco podnieść wyniki sprzedaży
Zaangażowani pracownicy są w stanie podnieść wartość generowanych zysków aż o 20 proc. – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Edyta Ziajowska, Commercial Director Poland, Edenred. Duża rotacja pracowników to jedno z większych wyzwań, z jakimi mierzy się branża retail. Jak…
PINK: pandemia wzmocniła popularność projektów mixed-use
Rozwój projektów wielofunkcyjnych jest bez wątpienia jednym z kluczowych elementów kształtujących polski sektor nieruchomości. Szybkie tempo życia Polaków, nasze rosnące potrzeby zakupowe, a także poszukiwanie wygody wpływają na decyzje inwestycyjne deweloperów aktywnych na największych biurowych, mieszkaniowych i handlowych rynkach w Polsce. Według…
Grupa VRG z nowym formatem sklepu
Grupa VRG przygotowuje na pierwsze półrocze kilka premier. Wiosną w Krakowie otwarty zostanie pierwszy wielkoformatowy salon Wólczanki, w nowym koncepcie. Da on marce możliwość prezentacji znacznie poszerzonego asortymentu, z którym wchodzi ona w najnowszy sezon. VRG operuje na łącznej powierzchni handlowej 53,0 tys.…
[RAPORT] KPMG: rynek dóbr luksusowych w Polsce skurczył się o blisko 5 proc. w 2020 r.
Trudna sytuacja gospodarcza związana z pandemią COVID-19 i pierwsza od wielu lat recesja, która dotknęła polską gospodarkę odbiła się negatywnie również na rynku dóbr luksusowych w Polsce. Skurczył się on w 2020 roku o 4,9 proc. r/r i osiągnął wartość 24 mld złotych – wynika…